Można by pomyśleć, że w takim wypadku tylko załamać ręce i znowu zabrać się do ciężkiej pracy, żeby „odrobić” utracone środki. Szczęśliwie nie jest to jedyny sposób na odzyskanie pieniędzy. Nasza kancelaria reprezentuje osoby, które znalazły się w tego rodzaju sytuacjach w sporach z bankami. Jeżeli bowiem padliście Państwo ofiarami tego rodzaju przestępczości, to podmiotem obowiązanym do zwrotu pieniędzy jest nie tylko sprawca, który nigdy nie zostanie wykryty. Jest nim również bank, który w większości wypadków powinien wyrównać saldo rachunku do stanu sprzed niechcianej operacji. Wyrównanie to powinno nastąpić nie później niż do końca dnia roboczego od stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji. Obowiązki w tym zakresie wynikają z unijnej dyrektywy PSD2, którą do polskiego porządku prawnego implementowano za pomocą nowelizacji ustawy o usługach płatniczych, która weszła w życie 20 czerwca 2018 r. Więcej informacji na temat nieautoryzowanych transakcji płatniczych znaleźć można w dziale Porady.